Midsommar del 2

Hallå ja, helgen har gått sådär ur matsynpunkt, men jag vägde mig i lördagsmorse (alltså dagen efter mat och sprit) och då visade vågen 65,7!!! Jag hade alltså klarat mitt mål (66) till midsommar. Fy fan, det kändes för jävla bra :)

Jag glömde som vanligt bort att skylla på tandvärk i fredags, så det blev sill, lax, en skiva grovbröd, silltårta och jordgubbar med mjölk. Lyckades iallafall hålla mig undan chipsen och sånt. Och köttet var ju en lätt match.

Men sedan på lördagen käkade jag två rostmackor med ost, och senare en kycklingsallad. Och en sprite. Men jag struntade i utgång på lördagen, så det blev iallafall ingen alkohol. Igår åt jag däremot fyra rostmackor och lite chips med dippa. Och ett glas fanta. Fan. Det är bara tristessen att skylla på.

Fattar inte varför det ska vara så svårt på helgen? I veckorna går allt hur bra som helst, antagligen för att jag håller mig sysselsatt. Måste börja kämpa på helgen också.

Hursomhelst, nu efter att jag uppnått mitt första delmål känns det lätt att nå nästa till Åhus-helgen. 3-4-5 juli ska jag väga 64,5. Det är ju bara 1,2 kg på två veckor. Borde bli mer egentligen, men det är bättre med små mål så blir man positivt överraskad!


En annan bra sak i helgen var att min pojkvän påpekade hur smal jag blivit. Hur glad blir man då liksom?! Wooohooo!


Nu ska jag ta dagens första kopp grönt te. Mors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0