Utkast: Jag ska ...

Jag ska bli smal! Denna bloggen kommer vara hemlig, iallafall för de jag känner. Jag har bestämt mig. Nu ska jag bli smal. Inte bara lite slimmad, utan anasmal. Jag vill inte få anorexi, så jag måste vara försiktig, det vet jag. Men jag vill inte se ut som jag gör.

Ingen kan få veta något. Jag måste planera, planera, planera. Men det kommer gå! Kan ju ge lite fakta om mig till en början så ni vet vad jag utgår ifrån:

Längd: 165 cm
Vikt: 68 (fy faaan)
Midja: 75 (var längesen jag kollade, ska uppdateras)
Tränar: Gym, 1-2 ggr/veckan
Favoritmat: Ost, pasta, mackor
Målvikt: 50 (till en början)
Röker: Ja

Jag har tänkt mycket på hur jag ska uppnå detta. Jag måste lära mig att räkna kalorier. Någon som har bra tips? Tycker det är svårt att följa tabeller då de oftast anger kal/100 g. Ska man liksom väga maten innan? Hursomhelst, jag vill inte äta mer än 700 k/dag. Absolut inte över 1000. Lite saker som jag redan börjat med för att nå min målvikt:

Slutat äta:
kött (bara fisk och fågel)
Bröd (endast knäckebröd)
Godis
Smör
kakor
läsk
potatis

Såhär ska en bra dag för mig se ut:

Frukost: ingenting, grönt te på jobbet vid 8-9 tiden
Lunch: Sallad på jobbet, försöka att inte äta "vanlig mat" på tallriken
Middag: 1 ägg, knäckebröd / yoghurt
Utöver detta ska jag dricka minst 3 koppar grönt te och en massa isvatten.

När det gäller träningen så har jag varit väldigt lat med gymmet den sista månaden. Mitt kort går ut denna veckan, men den 15 ska jag och en kompis börja på sommarjympa 3 ggr/vecka. Så lite träning blir det. Min last är att jag hatar att träna. Eller jag hatar inte själva träningen, men att ta sig dit.

Har kollat en massa sidor med thinspiration, och det känns bra att det är fler än jag som har som mål att tappa vikt. Då kan man hjälpas åt.

Så jäkla snygg!

Idag har jag hitills ätit:

Frukost: grönt te på jobbet
Lunch: spenatblad, gurka, 1/4 tomat, två tigerräkor

Torsdagar blir jobbiga, då har vi kakdag på jobbet. Jag och min kollega tar oftast med den ner på rummet, så jag borde kunna slänga det i papperskorgen när hon inte ser. Det funkade idag iallafall. Brownie. Det bästa var att jag inte alls var sugen! Ville inte heller ta kex med ost på efter maten.

Idag ska jag och min pojkvän spela tennis. Hoppas det går bra så att jag tar ut mig själv. Bränna kalorier! Tänkte inte äta nåt innan det. Bara te hemma. Efteråt blir det nog ett ägg och knäckis.

På lördag ska vi ha fest. Då ska jag se lite smalare ut. Ska väga mig då också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0